Resiliencia

Que é a Resiliencia? Por que nestes días se fala tanto dela?

Despois de acontecimentos traumáticos, o ser humano reponse e sae fortalecido. Esta capacidade está presente na maioría dos nenos, independientemente da importancia do suceso que ocorra.

Chámase resiliencia, e podemos entrenar a os fillos e ao alumnado para que a desenvolvan.

Percurando información sobre esta capacidade que tan importante me parece na situación que estamos vivindo atopei unhas recomendacións de Ángel Rull, psicólogo clínico que me pareceron do mais apropiadas para comentalas con todos e todas vos.

Rull fala de 5 pasos para fomentar a RESILIENCIA nos nenos pero que serviría tamén para todos nos. Os nenos son os seres máis vulnerables porque non teñen as ferramentas necesarias para afrontar os problemas da vida. Son inexpertos, a vida aínda non os puxo á proba. Axudarlles a levantarse, a vencer as adversidades por tanto a fomentar esta capacidade nos teus fillos é esencial para o seu desenvolvemento óptimo. Hai cinco puntos que nos axudan a obtelo:

1. Ensínalles que o cambio é unha parte indiscutible da vida. Nada queda para sempre e o cambio non ten por que ser algo directamente negativo. Cada cambio é unha oportunidade para abrir novas portas e enriquecernos. Un momento para revisar todo o aprendido, para adquirir novas ferramentas e conseguir un maior benestar do que tiñamos ata entón.

2. Fomentar o seu optimismo. Unha boa actitude é a clave para afrontar calquera situación e saír vitoriosa dela. E non se trata só de ver o lado bo das cousas, senón que, a pesar de todo o malo, sempre podemos atopar algunha razón pola que paga a pena loitar.

3. Ensínalles a expandir o seu círculo de amigos. Unha boa base de apoio social é crucial para construír a resiliencia. Ademais, aumentan as túas relacións positivas e promoven o teu benestar.

4. Educalos en autonomía. Coa túa axuda e apoio, deberán resolver todas as tarefas e problemas diarios que xorden, desde cepillarse os dentes ata afrontar a frustración do suspense.

5. A importancia de ver os problemas como «retos«. Isto aumenta o noso sentido de autoeficacia e é posible que teñamos mellores resultados. Cómo saír fortalecidos da adversidade. A palabra resiliencia deriva do latín, re («cara atrás»), e salire («saltar»). Saltar cara atrás sería a traducción literal. En palabras de Christopher Layne da Universidade de California, «Resilience implica que, despois dun curto período de tempo, volvemos a un estado operativo». Básicamente significa que lle sucede o mesmo ao noso estado mental como a un manancial: cando nos vexa presionado por un acontecemento estresante, poderemos volver ao estado inicial. Pero a resiliencia vai máis alá e é dicir, nunca volve ao estado inicial completamente, porque todo está almacenado no noso cerebro, polo que implicaría volver á calma inicial cunha nova forza, a que dá todo o aprendido e o coñecemento. que podemos recuperar da adversidade. Diversos psicólogos definen a resiliencia como «un proceso dinámico que engloba a adaptación positiva no contexto de adversidades significativas». Así, por unha banda, a exposición á adversidade, coa súa superación e coa adaptación positiva, acaba implicando un beneficio secundario do evento acaecido. Ou sexa para nós os galegos “nunca choveu que non escampara”. Pero de onde vén esa capacidade? Kumpfer psicóloga, estudou o fenómeno da resiliencia nos nenos e descubriu que na capacidade para enfrentar o estrés influían: factores xenéticos, como a intelixencia, a capacidade de autocontrol (percepción de que un mesmo controla a súa vida), o círculo familia, ambiente social, relacións parentais, intensidade e duración do suceso traumático ou a idade do neno. As experiencias dolorosas e traumáticas poden cambiar completamente a vida dunha persoa. E tamén é nestas situacións cando unha persoa pode aprender e facerse máis forte. Para iso, é fundamental ter resistencia. Polo tanto, ensinarlles é fundamental no teu traballo como pai.

Un comentario sobre “Resiliencia

Deja un comentario